Bewijs je liefde voor Allah

Salaamou Alaykoum wa rahmatoullaahi wa barakatouhou geliefde dienaren van Allah!


O jullie die geloven! Hoeveel houd Allah soubhana wa ta'ala van ons? Hoeveel liefde en barmhartigheid heeft Allah soubhana wa ta'ala jou en mij geschonken? Hoeveel doet Allah soubhana wa ta'ala voor ons? Hij heeft ons geschapen, Hij gaf ons een leven, Hij gaf ons een goede gezondheid en goed verstand, Hij gaf ons kinderen, Hij gaf ons ouders, Hij gaf ons prachtige huizen om in te leven, Hij beloofd ons een eeuwig paradijs, Hij zal onze status verhogen en Hij laat ons op de Dag des Oordeels tegenover Hem staan! 

Zelfs wanneer wij Hem niet aanbidden en Hem ongehoorzamen, Allah blijft ons voorzien van eten, van kleding, van zuurstof... Zelfs wanneer wij Hem ongehoorzamen. Zelfs als wij onze zondes openbaren aan anderen. Zelfs als we anderen onrecht aandoen. Zelfs als we onze ouders onrecht aandoen. Allah soubhana wa ta'ala blijft ons voorzien...



Hoe geweldig en nobel en genadevol is onze Heer wel niet! 

Abu Bakr radi Allahou anhou rees elke dag na Salaat al-Fadjr naar het huis van een oudere vrouw en maakte het huis schoon. Hij nam de zorg op zich voor haar kinderen en huisdieren, terwijl de oudere vrouw niet eens wist wie deze man was! 

'Omar Ibn Khattab radi Allahou anhou was op weg om de Profeet Mohammed salAllaahu 'alayhi wa sallam te vermoorden. Hij was op weg, om onze Profeet Mohammed salAllaahu 'alayhi wa sallam te vermoorden! Maar hij nam de Islam tot zich, hij accepteerde de Islam. Hij bewees zijn liefde voor Allah soubhana wa ta'ala en hield van zijn Deen. Terwijl vele, vele moslims de liefde voor hun Deen en voor hun Schepper verborgen hielden, was 'Omar Ibn Khattab radi Allahou anhou klaar om zijn religie te verspreiden! 

Osman Ibn Affan radi Allahou anhou, als hem iets gevraagd werd om te geven en hij gaf, dan gaf hij alles wat hij had. Hij gaf het beste wat hij had, in alles wat hij in zijn bezit had en wat hij kon geven, hij deed het beste wat hij kon doen.

'Ali Ibn Abi Talib radi Allahou anhou, de Sahaba zeiden over hem dat ze 'Ali Ibn Abi Talib verlieten na Salaat al-'Isha in ruku', waarna zij voor Salaat al-Fadjr weer arriveerden en 'Ali Ibn Abi Talib weer troffen in ruku'. Alleen er was iets anders, zijn baard was doorweekt en onder zijn baard, lag een plas. Een plas van tranen.. Ya Allah, Ya Allah...


Bij Allah, mijn zusters en broeders, bij Allah... Jij bent speciaal, jij bent nog waardevoller bij Allah soubhana wa ta'ala dan de Ka'aba. De geleerden vertellen ons: Een traan van een gelovige is nog kostbaarder dan de Ka'aba. 

Een dag wanneer de Profeet Mohammed salAllaahu 'alayhi wa sallam opstond in het diepste van de nacht, en dit is een authentieke overlevering door Al-Boekhaarie, dat de Profeet Mohammed opstond en zijn handen ophief naar de Hemelen en hij zei: "Oh Allaah, mijn Ummah, mijn Ummah! Ya Allaah, mijn Ummah, mijn Ummah! Ya Allaah, mijn Ummah, mijn Ummah!" En hij kon niet meer zeggen dan dat, hij kon zijn zin niet afmaken omdat hij zo emotioneel was. Tot het laatste deel van de nacht aanbrak, de tijd van Salaat al-Fadjr brak aan en Jibreel 'alayhi salaatu wa sallam kwam tot de Profeet en zei: "Ya Mohammed! Ya Mohammed salAllaahu 'alayhi wa sallam! Allah heeft mij gezonden en zegt: Ya Mohammed! Jouw Heer zal jou niet teleurstellen betreffende jouw Ummah! Jouw Heer zal jou niet teleurstellen wat betreft jouw Ummah!"

De vraag is mijn broeders en mijn zusters.. Gaan wij onze geliefde Profeet Mohammed, vrede en zegeningen van Allah zij met hem, teleurstellen? Wat is hetgeen wat jij gedaan hebt om jouw liefde te bewijzen aan Allah soubhana wa ta'ala? Wat zal jij kunnen antwoorden als Allah soubhana wa ta'ala jou zal verhoren op de Dag des Oordeels, op de dag die snel zal aanbreken, waarop Hij zal zeggen: "Ya Abdi, Ya Abdi! (Oh mijn dienaar, oh mijn dienaar!) Hoe heb jij jezelf bewezen aan Mij dat jij van Mij houd zodat Ik Mijn liefde voor jou kan tonen op deze dag?" 


Wees van degenen die zijn liefde heeft bewezen, die dankbaar en geduldig is gebleven en Allah soubhana wa ta'ala heeft aanbeden. 

May Allah love and bless you all. 
Wa alaykoumou salaam,
Firdaous Oum Adam


Reacties

Populaire posts