Hoe zit het met de ware?

Assalaamu 'alaykoum wa rahmatoullaahi wa barakatouhou

Disclaimer: dit verhaal is niet door mij geschreven. 

Het volgende verhaal heeft een heleboel voor mij veranderd. Dit is het verhaal wat ik een jaar geleden heb gelezen en heel wat nieuwschierigheid bij mij opbracht. Onder andere na het lezen van dit verhaal was ik me steeds meer gaan verdiepen in de Islam en begon het geloven in Allah subhana wa ta'ala te groeien in mijn hart. Ik was nog jong en zeker niet bezig met het vinden van "de ware", maar het moraal van dit verhaal, de qadr (het lot) van Allah, kwam zo goed binnen dat ik mij hierna dagelijks heb verdiept in verschillende lezingen en de Koran. 


Al Hamdoulilaah, ik heb dit zelf niet geschreven maar ik ben de schrijver ervoor zeer dankbaar. Allah subhana wa ta'ala is de Alwetende, moge Allah degene die dit heeft geschreven rijkelijk belonen en diegene doen behoren tot de mensen van het Paradijs. 

Dit heeft mijn ogen geopend en ik hoop, in sha Allah, dat het voor jullie ook iets kan betekenen van overtuiging.



Iets wat men zich vaak afvraagd... "Hoe zit het met de ware", "Bestaat hij of zij ?".."Hoe kom ik er erachter wie mijn ware is?" 
Je komt er niet achter tot de dood jullie scheidt. 

Wat is de ware? Als je getrouwd bent wil dat niet zeggen dat het je ware is, je moet immers jaren met elkaar leven, sommige scheiden en hertrouwen weer, andere scheiden en blijven vrijgezel. Dus vergeet de term "mijn ware". 

Je moet weten beste broeder/zuster dat Allah subhana wa ta'ala als eerste de Pen schiep. De Profeet (vrede zij met hem) vertelde: “Het eerste wat Allah schiep was de Pen, waarna Hij tegen hem zei: "Schrijf!" Hij (de pen) zei: "O mijn Heer, wat moet ik schrijven?" Hij (Allah subhana wa ta'ala) zei: "Schrijf het lot van alles totdat het Uur (Dag des Oordeels) aanbreekt.” (Overgeleverd door Aboe Daawoed en saheeh verklaard door al-Albaani) 

Allah subhana wa ta'ala heeft de Pen de opdracht gegeven om in Zijn Boek alles te schrijven wat er gaat gebeuren met jou, met mij en alle schepsels. Hij subhana wa ta'ala heeft ook geschreven of jij gaat trouwen en met wie jij zal trouwen, en ook wanneer jij eventueel zal trouwen. 



Indien het voorbestemd is dat je zult trouwen dan moet degene nog niet geboren worden, die ene persoon die loopt nu ergens rond terwijl jij deze tekst leest. Hj of zij bestaat al, misschien is degene momenteel aan het flirten met een ander, misschien is degene nu ook aan het denken: "Wanneer komt mijn huwelijkspartner?" 

De fout die velen maken is dat ze relaties voor het huwelijk nemen, buiten dat het haraam (verboden) is zal het ook tijdverspilling zijn. Je moet weten dat alles wat Allah subhana wa ta'ala haram heeft verklaard, Hij een alternatief ervoor in plaats heeft gemaakt. Relaties voor huwelijk zijn verboden maar het is toegestaan om te verloven en een huwelijk te voltrekken. 

Verliefd zijn is een emotie die we hebben gekregen, daar is niks mis mee, je kunt verliefd worden, maar die verliefdheid zal meteen een beproeving worden. Allah subhana wa ta'ala staat klaar om jou verliefdheid om te zetten in vreugde, in zegeningen, in voorspoed terwijl de vervloekte Shaytan (duivel) klaar staat om jou verliefdheid om te zetten in zonde, in wanhoop, in verdriet en in tegenslagen. 

Stel het is voorbestemd dat je zult trouwen met de persoon die Allah subhana wa ta'ala je heeft voorgeschreven dan is het volgende bekend: de huwelijkspartner is al bekend bij Allah subhana wa ta'ala, de datum van het huwelijk is al bekend bij Allah subhana wa ta'ala. 

Stel je bent zo verliefd op ene Zoubida en wil hoe dan ook met haar trouwen terwijl Allah subhana wa ta'ala voor jou ene Fatima heeft voorbestemd, dan zal je hoe dan ook op een dag scheiden van Zoubida en trouwen met Fatima, al is het jaren later, het zal gebeuren. Ze zal uit je leven verdwijnen met een reden, want je zult altijd eindigen met datgene wat voor je is bestemd, of het iets of niets is. 



Nu de vraag: "Wat moet ik doen?".. Als de berg niet naar jou komt dan moet jij naar de berg. Met andere woorden, Zoubida of Fatima komen niet als ik een dua doe uit de lucht vallen, je moet een halal actie ondernemen. Als jongen dien je haar hand te vragen en langs haar ouder(s) of familie te gaan. Natuurlijk het beste met toestemming van haar, want het is verboden in de Islam iemand uit te huwelijken. Wil zij met jou trouwen, Al Hamdoulillaah, wil ze jou niet, dan zij het zo.


Als meisje dien je via jouw ouder(s) of familie contact te laten maken met de ouder(s) of familie van de broeder. Is het raar dat een meisje de hand vraagt van een jongen? Nee, want Khadija de echtgenote van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) ten huwelijk gevraagd, en niet andersom. Dus dat is niet raar. 


Een relatie nemen is tijdverspilling, die tijd kon je besteden om je toekomst op te bouwen, je kennis te vergroten binnen de Islam en je kennis te praktiseren. Die energie kon je beter ergens anders aan besteden, het aanbidden en gedenken van Allah en het berouw tonen voor je fouten.. Hoeveel hebben nu spijt? De mens is zwak geschapen en vrijwel niemand zal helemaal schoon zijn van zondes. 




Velen nemen relaties, er komen zondes bij kijken, er wordt gelogen tegen de ouders waar ze waren, er wordt intimiteit gedaan, het gaat uit en dan is er verdriet... Een meisje haat opeens alle jongens, een jongen wordt opeens een player, dan gebeurd dit, dan gebeurd dat. Terwijl je kansen mist en de Shaytan van je wint. Maar Allah subhana wa ta'ala hield de deur voor je open. De dag dat je, in sha Allah, trouwt dan denk je: "Ik heb spijt van al die dingen, ik had geduldig moeten zijn." 


De liefde omwille van Allah, is de liefde die nooit zal sterven!




Nu je dit weet, wees geduldig, handel met wijsheid, doe dua, vertrouw op Allah subhana wa ta'ala.

Leg je hart in de handen van Allah subhana wa ta'ala en Hij zal jouw hart in de handen van de juiste persoon leggen. 

Denk ook niet dat je nooit zult trouwen, misschien ben je wel gescheiden en heb je kinderen, dan nog kan Allah soubhana wa ta'ala een beter persoon aan je geven, misschien ben je geen maagd meer en denk je dat niemand je meer wilt, dan nog kan Allah subhana wa ta'ala jou iemand geven die jou wel wil. Alles is mogelijk, je kunt pas iemand "De ware" noemen als je tot de dood jullie scheidt met elkaar eindigen. 
Behandel elkaar met respect, behandel elkaar goed en vergeet nooit Allah soubhana wa ta'ala te danken. Trouw iemand om zijn of haar geloof, om zijn of haar karakter. Natuurlijk wil het oog ook wat maar als je 40 + bent zal die mooiheid verminderen, de rimpels beginnen te komen. Als jou man of vrouw qua innerlijk slecht is of weinig aan zijn of haar geloof doet/deed maar zijn of haar uiterlijk is waar je voor had gekozen, dan wens ik je veel succes. Je kent vast mensen of je hebt gehoord dat iemand voor de uiterlijk ging en bleek dat die persoon van binnen gewoon een duivel is, wil jij met zo iemand leven? Denk dus goed na, luister naar je hart en kies wijs.



Wa alaykoum wassalaam,
Firdaous Oum Adam

Reacties

  1. ik ben blij dat ik dit verhaal heb gelezen moge Allah subhana wata 3ala deze schrijver belonen nu voel ik me goed en heb ik goeie raad! moge Allah alle moslims helpen!! wa 3alikoem salaam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een relatie gehad van een jaar en half , het is gedaan ondertussen. Mijn partner was veel te brutaal en ik werd soms bang maar ik weet dat hij van mij hield en ik van hem. We konden gewoon niet verder door teveel ruzie’s , ik vind het zo spijtig want ondanks zijn agressies kon hij rust bij mij vinden. Maar ik heb ook spijt dat ik in haraam was want ik weet dat het verboden is nu wil ik toch wel eindigen met hem maar ben ik beter zo om zondes te vermijden en vergeffenis te vragen aan allah swt... ik weet echt niet hoe ik zoiets moet aanpakken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve zuster, het is zeker beter voor jou om dit te laten. Vraag vergiffenis aan Allah, Hij is Degene die Rechtvaardig is en Genadevol. Het kan zomaar zijn dat hij jouw mektaab is, maar hiervoor is het belangrijk om dit op de toegestane manier aan te pakken. Indien jullie niet kunnen trouwen, wees dan geduldig in het laten van elkaar en standvastig. Neem pas contact op wanneer jullie het huwelijk kunnen binden.

      Lieve zuster, vraag Allaah ta3ala jou de weg te wijzen want voorwaar, van Allah komt de enige echte leiding. Moge Allah jou helpen!

      Veel liefs, Oum Adam. 💕

      Verwijderen
  3. Ik heb altijd gezegd ik doe niet aan relaties. Ik wacht. Ik ben ook nooit op zoek geweest. Maar toch kwam er iemand op mijn pad. Het begon allemaal onschuldig gewoon als vrienden. Alleen is het nu meer dan vrienden geworden en we willen/kunnen het beiden niet stoppen. We hebben er eigenlijk ook niks aan gedaan om het zover te laat komen. Is hij dan mij Mektab?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als hij moslim is en gelovig en zal vragen om je hand en trouwen met jou dan geloof ik erin

      Verwijderen
  4. Ik heb nooit een vriendin gehad en ben inmiddels 21 (vrij jong nog natuurlijk) ik heb gister gedroomd dat ik een vriendin had. Het is niet de eerste keer dat ik zoiets droom. Toen ik wakker werd voelde ik me slecht dat het een droom was, want ik voel dat ik een medepersoon in mijn leven nodig heb met wie ik alles kan delen en liefde terug kan geven. Liefde tussen vrienden en familie is anders dan een vriendin hebben. Ik geloof erin dat Allah (swt) de ware voor/aan mij zal schenken, maar soms twijfel ik toch of dit zal gebeuren en wanneer het zal gebeuren. Want eenzaamheid doet me niet meer goed terwijl ik het heel gewend ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige verhaal , ik heb nooit een relatie gehad , maar heb wel 4 jaar contact met iemand die heel ver woont van me ...
    We horen elkaar gewoon via sociale media soms is gedaan tussen ons , dan horen we elkaar 3 maanden niet.
    Erna keren we terug bij mekaar.
    Ik hoop dat hij de ware is! Inchallah!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts